pengalaman kenduri

Teks: Raslah binti Hussin
Foto: Koleksi Peribadi
15 Mac,Parit  Buntar,menyaksikan perkahwinan merpati dua sejoli yang begitu sederhana.Perkahwinan ini dihadiri sanak saudara samada dari dekat mahupun jauh.
Perkahwinan bukan sahaja menyatukan dua hati malah menyatukan dual buah keluarga.Melahirkan ikatan kekeluargaan bagi insan yang belum mengenali untuk saling berkenalan.Sepertimana firman Allah yang bermaksud sesungguhnya kami jadi kamu,berbangsa-bangsa dan berpuak-puak,tidak lain supaya kamu sailing berkenalan.
Hidup yang sementara ini adalah untuk menghubungkan tali persaudaraan antara satu sama lain,selain beribadah kepada Allah.
Perkahwinan adalah detik terindah yang wajar dijadikan tempat untuk menimba sebanyak-banyaknya pahala.Tanggungjawab seorang isteri harus difahami dengan sebaiknya-baiknya agar segala amanah dapat dilaksanakan dengan bijaksana dan penuh kesabaran.Suami memegang tampuk utama perlu bertindak bijak menangani isteri secara berhemah.Kedua-duanya saling lengkap-melengkapi antara satu sama lain.Alam perkahwinan adalah alam hidup berkongsi kasih sayang, menyuburkan akhlak terpuji, bertolak ansur .

Comments

Popular posts from this blog

pemakaian apron

MEMBELI BARANG TERPAKAI

adab berjual beli