Berhenti menyalahkan orang lain

Teks:Raslah Binti Hussin
Foto:Carian google
Semalam saya mengunjungi pasaraya Mydin di Parit Buntar.Tujuan saya & anak-anak ke sini untuk membeli sedikit keperluan.Semasa sampai di sana,saya dan keluarga,minum kopi yang dipromosikan dihadapan pasaraya.Setelah minum,kami pun membuang cawan kertas terbabit ke dalam tong sampah.
  Tiba-tiba saya ternampak satu cawan kertas terbiar di  tengah laluan masuk. Lantas saya terdetik di dalam hati ,agaknya siapalah yang minum ni...kenapa buang di sini?
  Saya mula berfikir, mengapa kita suka mencari alasan,atau masalah,padahal jalan yang terbaik ambik & buang ke dalam tong sahaja.
   Kita cenderung menyalahkan orang lain,padahal kita boleh bersikap positif,InsyaAllah masalah yang datang itu adalah hadiah pahala dari  Allah.

Comments

Popular posts from this blog

pemakaian apron

MEMBELI BARANG TERPAKAI

adab berjual beli