syukur pada Allah

Teks: Raslah Binti Hussin
Foto: carian google

Cara Menadah Tangan/ Berdoa Yang Betul
Syukur Pada Allah

     Sekolah Kebangsaaan Felda (SK LKTP) Bukit Ramun tidak terlepas dari kehadiran para murid dan para guru setiap hari persekolahan. Seawal jam 6.45 pagi jalan mula sibuk dengan kenderaan dan murid-murid yang bersimpang siur di persimpangan jalan.


GALERI > SK LKTP Bukit Ramun
SK LKTP BUKIT RAMUN
      Saya sendiri datang ke sekolah dengan memandu kereta proton savvy berwarna hitam dengan ditemani anak lelaki saya. 

     Saya melalui kawasan ladang kelapa sawit yang menjadi panaroma indah sepanjang jalan saya menuju ke sekolah. Di kiri dan kanan jalan pokok kelapa sawit sentiasa setia menabur bakti pada insan-insan yang rajin berusaha sehingga saya hampir lupa pokok-pokok ini makin tua, kelihatan makin uzur pada pandangan mata saya. Mana tidak usianya mungkin sudah 30 tahun menanti masa untuk ditebang.
... berusia 55 tahun melakukan perbuatan terkutuk di ladang kelapa sawit
Ladang kelapa sawit
    Menelusuri jalan-jalan sebelum tiba ke sekolah, kelihatan di kiri jalan pejabat pos kecil. Berdekatannya pula sebuah gerai makanan yang menjual nasi lemak, nasi ambeng, kuih muih seperti karipap, kuih donat, seri muka, tepung talam dan pelbaga jenis kuih lagi yang saya tidak tahu apa namanya.


Membeli Karipap Sambil Menangis..Krispy Kreme Donut (Doughnut) RecipeSeri MukaTepung Talam

     Sesekali saya ternampak ada orang yang berhenti untuk membeli sarapan pagi.Selain gerai makanan tersebut terdapat beberapa kedai lagi yang terletak di sebelah kanan jalan juga turut menjual sarapan pagi.Inilah makanan tradisional masyarakat melayu sejak turun-temurun.
  
     Tiba sahaja di sekolah saya di sapa mesra oleh anak-anak didik yang  sungguh comel. Setelah itu mereka menyambut tangan dan bersalaman dengan guru mereka ini, kemudian saya meneruskan tugasan harian saya seperti biasa.


              Saya bersyukur kerana masih dapat melihat suasana ini hampir setiap hari dan menikmati kasih sayang Allah pada hambaNya yang hina ini untuk terus berjuang mendidik anak-anak bangsa.

Alhamdulilah Allah memberi kekuatan dan kesihatan sehingga ke hari ini..


Buat WANITA yang Luar Biasa. Yang membuat Para BIDADARI CEMBURU pada ...

BUAT SEMUA, HIDUP INI ADALAH PERJUANGAN............

Comments

Popular posts from this blog

pemakaian apron

MEMBELI BARANG TERPAKAI

adab berjual beli